Anime-studion crm kerralla kuntoon!

Animea voi harrastaa monin eri tavoin ja ala tarjoaa myös monipuoliset yritysmahdollisuudet, kuten mahdollisuuden perustaa oma anime-studio. Monilahjakas Tuomas Toivainen on oivallinen esimerkki siitä, kuinka omien unelmien eteen kannattaa tehdä työtä ja kuinka ne voivat kantaa hedelmää! Nykyisin alalla kuin alalla käydään kuitenkin kovaa kilpailua, ja anime-studionkin on pyrittävä vastaamaan tähän kilpailuun hyvin monenlaisten keinojen avulla. Yksi tärkeimmistä keinoista on asiakkaiden pitäminen tyytyväisinä. Asiakastyytyväisyys on äärimmäisen tärkeää eikä syyttä sanota, että asiakas on kuningas! Tästä syystä myös anime-studion on pidettävä erittäin hyvää huolta asiakkaistaan ja muista sidosryhmistään. Pelkkä hyvä anime ei enää nykypäivänä riitä, vaan asiakkaan on saatava todella tuntea saavansa yrityksen tuotteista ja palveluista lisäarvoa elämäänsä. Hyvin toimiva crm eli asiakkuudenhallinta on tärkeä keino pitää anime-studion asiakkaat tyytyväisinä, ja kerrommekin tässä artikkelissa, kuinka on mahdollista laittaa anime-studion crm kerralla kuntoon.

Mitä tarkoittaa crm?

Lyhyesti sanottuna crm tarkoittaa asiakkuudenhallintaa. Asiakkuudenhallinta voidaan ottaa haltuun erilaisten asiakkuudenhallintajärjestelmien ja laadukkaiden laitteiden, kuten Macbook Pro -koneiden avulla. Esimerkiksi Lime tarjoaa oivallisia asiakkuudenhallintaohjelmia eli crm-ohjelmia, joiden avulla anime-studio pitää helposti asiakkaansa ja muut sidosryhmänsä tyytyväisinä ja helpottaa samalla huomattavasti yrityksensä asiakaspalvelun työtaakkaa.

Kuinka crm auttaa anime-studiota?

Crm-järjestelmä tuo studion asiakkuudenhallintaan järjestystä ja selkeyttä. Näin asiakassuhteiden hoitamisesti tulee jäsenneltyä ja tietojenkäsittely nopeutuu. Monia asiakkuudenhallintaan liittyviä prosesseja on mahdollista automatisoida laadukkaalla crm-järjestelmällä. Näin asiakkuuksien hallinta tehostuu ja markkinoinnista on mahdollista luoda entistä kohdennetumpaa.

Asiakassuhteisiin liittyvää tietoa on myös mahdollista kirjata ylös suoraan järjestelmään, mikä voi auttaa palvelemaan asiakkaita entistä tehokkaammin ja yksilöllisemmin. Tässä vaiheessa voikin unohtaa helposti katoavat post it -laput ja muut pienet merkinnät, joiden pitäminen ajan tasalla alkaa tuottaa haasteita viimeistään siinä vaiheessa, kun asiakkaita ja muita sidosryhmiä alkaa kertyä hieman enemmän. Parhaimmillaan laadukas crm voi jopa auttaa studiota kehittymään kassa- ja asiakasmagneetiksi! Toisaalta pahimmillaan laadukkaan crm:n puuttuminen voi johtaa siihen, että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja potentiaalisetkin asiakkaat valitsevat mieluummin kilpailijan.

Kun asiakkaiden ja muiden sidosryhmien tiedot ovat näppärästi saatavilla yhdessä ja samassa paikassa, on asiakasta entistä helpompi palvella juuri hänen haluamallaan ja tarvitsemallaan tavalla. Jos tietty asiakas pitää esimerkiksi tietystä anime-tyylistä, on hänelle yleensä tavallista helpompaa myydä jatkossakin juuri tämän genren uusia anime-tuotteita. Esimerkiksi markkinointia on mahdollista kohdentaa sitä paremmin mitä tarkemmin anime-studio tuntee asiakkaansa ja hänen mieltymyksensä. Kohdennettu markkinointi on yleensä erityisen tehokasta, sillä asiakas ostaa todennäköisemmin sellaisia tuotteita, joista hän on jo lähtökohtaisesti erityisen kiinnostunut kuin sellaisia tuotteita, joita kohtaan hän tuntee vähän tai ei juuri lainkaan kiinnostusta.

Kun studio saa luotua entistä vahvempia ja pitkäikäisempiä asiakassuhteita samalla kun sen asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä saamiinsa tuotteisiin ja palveluun, nousevat studion menestymismahdollisuudet kerralla monta askelmaa! Ensinnäkin tyytyväinen asiakas haluaa yleensä kertoa tyytyväisyydestään myös muille potentiaalisille studion asiakkaille. Näin sana leviää ja positiivinen suosittelun kehä on valmis. On tunnettu tosiasia, että tyytymättömät asiakkaat ovat jopa tyytyväisiä asiakkaita innokkaampia kertomaan kokemuksistaan, minkä vuoksi huonot asiakaskokemukset leviävät erityisen tehokkaasti. Tähän anime-studiolla ei ole varaa, sillä huonot asiakaskokemukset, joita jaetaan auliisti ympäri verkkoa ja livenä, syövät nopeasti studion uskottavuutta. Crm voi auttaa ehkäisemään tällaisen negatiivisen kierteen syntymistä!

Leave a Reply

mts_best